Fakturiranje - Gotovinski računi
V našem programu pokrivamo
tri variante maloprodaje:
Redna izdana faktura, ki se ob izpisu s
potrditvijo tudi davčno potrdi (meni Gotovinske fakture)
Maloprodajni vmesnik, ki se uporablja v
trgovinah in ki osnovne računovodske atribute na pogodbi, da se lahko
gotovinska faktura po izpisu (davčni potrditvi) takoj knjiži in prenese v
SAK in GK
WEB davčna blagajna - terenska blagajna, ki je
namenjena za sejme in ostale prodajne aktivnosti podjetja na terenu.
Fakture se takoj pripravijo v MBK ali FA in čakajo na pregled na statusu
neknjiženo.
Vse tri načine imamo
povezane s programom Blagajna, kjer se na koncu dneva pripravijo blagajniški
prejemki za vsako fakturo posebaj. Nastavi se seveda tudi lahko, da se za
določene načine plačila prejemki ne pripravljajo.
1. Osnovna opcija Davčne blagajne zajema:
Program Fakturiranje in MBK:
- Šifrant poslovnih prostorov: registracija poslovnega prostora, priprava xml datoteke in spremljanje statusa poslovnega prostora
- poseben meni za vnos gotovinskih računov v paketu Fakturiranje in MBK
- poseben šifrant Način plačila in povezava s paketom Blagajna (gotovina, kartica). Vse načine plačil (tip 2) vnesemo v šifrant Transakcije: Gotovina, Kartica,...
- direktna izmenjava podatkov z FURS-om
- naknadno pošiljanje računov v potrditev v primeru nedelovanja povezave z DURS-om,
- vnos podatkov o vezani knjigi računov
- možnost priprave gotovinske fakture iz redne fakture ali dobavnice/fakture
- priprava gotovinske fakture iz NZO
- posebno številčenje gotovinskih izdanih računov ločeno od rednih
- izpis oblike računa za gotovinska plačila z enkratno identifikacijsko oznako računa (EOR) in zaščitno oznako izdajatelja računa (ZOI), QR kodo ter predpisanim številčenjem računov (datum izstavitve, kopija)
- upoštevanje gotovinskih računov v vseh rednih poročilih Orkestra
- avtomatsko kontiranje
- posebno poročilo Dnevnik izdanih gotovinskih računov
- možnost pregleda in izpisa in izpisa knjige izdanih računov po blagajni
- prenos računov v Glavno knjigo in Saldakonte
- razknjiževanje zalog iz rednih skladišč
Program Blagajna:
- avtomatska priprava blagajniških prejemkov iz tekočih izdanih računov
- Poseben tip blagajne – Maloprodaja
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opis delovanja za paket FA:
Za potrebe izdajanja gotovinskih faktur je odprt meni Gotovinske fakture.
Obvezno mora biti na glavi izdanega gotovinskega računa odprto polje Način plačila (polje=nacpl, valid=VA_TRANSAK('2';.F.) ) in v šifrant Transakcije vpisana vsaj G - gotovina kot način plačila.
Osnovna razlika med rednimi računi in gotovinskimi je v podatku Blagajna.
V primeru, da po izstavitvi rednega računa želimo izstaviti račun kot gotovinsko fakturo, se v meniju
Fakture nahaja opcija desnega menija
Sprememba v gotovinsko fakturo.
Ob vstopu v sam vnos, pregled je potrebno določiti konkretno blagajno.
Na blagajno je vezan
poslovni prostor in seznam blagajnikov.
Vnosni niz se nekoliko razlikuje od niza na rednih fakturah.
Po potrditvi V redu je na izdaji 905 vzpostavljena kontrola a knjižene in neknjižene gotovinske fakture, ki še niso bile davčno potrjene. Program javi obvestilo.
V primeru, da v poslovnem prostoru
izstavljamo račun iz vezane knjige, se odprejo posebna polja za vnos številke računa vezane knjige, številka seta, serijska številka vezane knjige in datum vezane knjige.
V datumska polja se vedno vpiše tekoči datum. Sprememba ni mogoča.
Opcije desnega menija:
- Naknadno pošiljanje: V primeru, da se na račun ni vpisala EOR koda (potrdilo o ustreznem računu, posredovan s strani DURS-a) zaradi nedostopnosti povezave do DURS-a, lahko račune posredujemo naknadno.
Izpis gotovinskega računa:
Za vse gotovinske fakture je pripravljen osnovni izpis MBKDGF000S - Gotovinske fakture. Izpis mora biti vpisan v sistemsko spremenljivko XREPORTI.
Navedeni izpis gotovinske fakture ima naslednje posebnosti:
- v meniju Gotovinske fakture lahko izpisujemo samo izpise, ki imajo v nazivu oznako MBKDGF000S.
- na maski za tiskanje ni mogoče izbrati drugega izpisa (izpisa, ki nima v nazivu GF)
- Potrditev na ikono za izpis omogoči uporabniku v osnovi testni izpis.
- Izpis s potrditvijo izvede prenos podatkov na DURS.
- Uspešno potrjen račun dobi
EOR kodo, ki se zapiše na račun in dobi prvo nasledno prosto številko računa. S tem je potrditev računa dokončna.
Izdani račun v trenutku uspešne potrditve s strani DURS-a
postane knjižen.
Številka računa je sestavljena iz šifre poslovnega prostora, šifre blagajne in zaporedne številke izdane fakture.
Drugi izpis po knjiženju izdanega računa je še vedno obravnavan kot original. Pri vsakem naslednjem izpisu je na računu navedena zaporedna številka kopije.