Skip Ribbon Commands
Skip to main content
Navigate Up
Sign In

MIT Navodila

:

Davčne_blagajne_nastavitve

​​​​​​​

Davčne blagajne - potrebne nastavitve pred pričetkom uporabe


Kaj mora podjetje narediti pred pričetkom izdajanja gotovinskih faktur? 





Izven programa:

1. Pridobiti namensko digitalno potrdilo (certifikat)
"Kot rečeno, bo vsak zavezanec potreboval namesnko digitalno potrdilo za uporabo davčne blagajne. Digitalno potrdilo bo vezano na zavezanca, ki bo lahko imel tudi več namenskih digitalnih potrdil, pojasnjujejo na Fursu. Namensko digitalno potrdilo se lahko uporablja različno. Eno digitalno potrdilo bo mogoče namestiti na strežnik za več elektronskih naprav, eno namensko digitalno potrdilo lahko kopirate za več elektronskih naprav ali pa boste pridobili za vsako elektronsko napravo svoje namesnko digitalno potrdilo. Odločitev bo odvisna od podjetnikovih poslovnih in tehničnih potreb in zahtev. "

2. Namestitev certifikata: pridobljeni certifikat mora administrator v podjetju namestiti na vsako postajo posebej. Zažene ga v Intenet explorer-ju\Tools\Internet options\zavihek Content\Certificates\izberemo Import.

3. Na direktoriju, kjer je nameščen MIT program, je v mapi EXE potrebno zagnati datoteko DavcneBlagajne.bat. Gre za posebne knjižnice za povezavo z FURS-om.
Zagon mora administrator narediti za vsak računalnik posebej. Namestitev mora biti za tiste naročnike, ki uporabljajo namizno verzijo maloprodaje. Web blagajna knjižnice ne potrebuje.

Oseba mora biti administrator na računalniku za ustrešno namestitev. Uspešno namestitev preverimo tako, da v novem šifrantu Poslovni prostor sprožimo (desni klik) Test povezave.


DAVČNE_BLAGAJNE_namestitev1.JPG


Ročni zagon preko cmd:

davcneBlagajne.dll skopiraj v mapi:

C:\Windows\system32\

C:\Windows\sysWOW64

 

Poženi cmd kot adm

Postavi se v mapo

C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\

 

In vpiši ukaz

regasm.exe /codebase C:\Windows\System32\DavcneBlagajne.dll

 

4. Nameščen Microsoft.NET Framework 4.5 (velika verjetnost je da je to že na računalnikih, administrator samo preveri v "Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features"

5. Sprejeti interni akt:  
Zavezanec prodajalec bo moral sporočiti FURS vse lokacije poslovnih prostorov, kjer izdaja račune tako, da sprejme interni akt, s katerim dodeli vsakemu poslovnemu prostoru svojo identifikacijsko številko, ki bo sestavni del računa.
FURS bo na svoji spletni strani objavil vzorec internega akta, ki ga bodo lahko zavezanci uporabili pri pripravi lastnih pravil za dodeljevanje zaporednih številk računov, popis poslovnih prostorov in dodelitev oznak poslovnim prostorom.

Interni_akt_-_primer_1.pdfInterni_akt_-_primer_1.pdf

6. Omogočiti dostop do spletne strani FURS-a: 

Podjetja imajo zaradi zaščitne politike dovoljen dostop samo na določena spletna mesta. Administrator v podjetju mora omogočiti dostop. Navodila se nahajajo na http://www.datoteke.fu.gov.si/dpr/index.html pod Navodila za razvijalce (stran 8 in 9).  
V primeru, da povezava ne bo vzpostavljena, bo pri testu v šifrantu Poslovni prostori program javil naslednje obvestilo:
DAVČNE_BLAGAJNE_PP5d.JPG



V programu:

1. Seznam blagajnikov:

V XML datoteki za potrditev računov je obvezen podatek o davčni številki osebe (operaterja, blagajnika). Vpiše se davčna številka fizične osebe (operaterja, blagajnika), ki izda račun z uporabo elektronske naprave za izdajanje računov.

- če ima podjetje program Kadrovska evidenca, je potrebno izvesti prenos podatkov V druge pakete: Delavci - prenos v druge pakete

- če podjetje nima paketa Kadrovska evidenca, je potrebno za blagajnike, ki bodo izstavljali gotovinske račune, vpisati davčno številko. 

- delavec mora imeti vpisano Ime in priimek in pa povezavo na uporabnika v Orkestru

2. Urediti šifrant Transakcije in šifrant Vrste plačil v Blagajni: vpišemo vse vrste kartic in gotovino. 

3. Registracija poslovnega prostora:


Zavezanec bo na FURS posredoval podatke o poslovnih prostorih v katerih se davčna blagajna nahaja, za namene izvajanja postopka potrjevanja računov. Podatke o poslovnih prostorih bo treba na FURS poslati enkrat, in sicer pred prvim pošiljanjem računa, ki se nanaša na poslovni prostor. V primeru spremembe poslovnega prostora bo treba po enakem postopku poslati spremenjene podatke o poslovnih prostorih.

V paketu Fakturiranje se nahaja nov šifrant Poslovni prostor. V šifrant vnesemo podatke o poslovnih prostorih, ki smo jih kot podjetje določili v internem aktu.

DAVČNE_BLAGAJNE_PP2.JPG

 

Primer vnosa nepremičnega poslovnega prostora:
Poslovni prostor: oznaka poslovnega prostora zavezanca: vsebuje lahko samo črke in številke (max 20 znakov). Oznaka bo navedena tudi kot sestavni del številke računa. Lahko je inventarna številka osnovnega sredstva.
Naziv: poljuben opis poslovnega prostora 
Tip:
0-nepremičen poslovni prostor,
1-premičen poslovni prostor
 
- Vrsta računa: redni račun ali vezana knjiga (v poslovnem prostoru se uporablja VKR). Glede na to oznako vrste računa se nam odprejo polja za vnos podatkov o VKR (vrsta računa =1) na glavi računa. Prepovedano je kombiniranje uporabe elektronskih naprav in VKR znotraj enega poslovnega prostora. V prehodnem obdobju je dovoljena kombinacija dveh načinov le na različnih lokacijah, npr. v poslovnem prostoru elektronska naprava, na terenu pa vezana knjiga računov.
Predlagamo, da se določi v internem aktu poslovni prostor kjer se bo izdajala vezana knjiga računov in odpri posebno blagajno samo za VKR (na katero je vezan ta poslovni prostor).
- Identifikacijska oznaka nepremičnineIdentifikacijska oznaka nepremičnine: podatki so obvezni,
- Številka katasterske občine: ŠIFRANT KATASTERSKIH OBČIN.docxŠIFRANT KATASTERSKIH OBČIN.docx
- Številka stavbe:
- številka dela stavbe:

- Naslov: Vpiše se naslov poslovnega prostora, če zavezanec izdaja račune v nepremičnem poslovnem prostoru. Naslov sestavljajo ulica in hišna številka, dodatek k hišni številki, naselje, pošta in poštna številka.  

- Datum veljave od:
Datum začetka veljavnosti podatkov o poslovnem prostoru, ki se posredujejo
- Datum veljave do: v primeru zaprtja poslovnega prostora najprej vnesemo oznako Z v Zaprtje poslovnega prostora, pošljemo podatke na FURS z opcijo desnega klika "Registracija poslovnega prostora " in nazaj nam program vpiše po zaprtju podatek Datum do. Poslovni prostor lahko kadar koli ponovno odpremo, datum se v tem primeru izprazne. 

- Zaprtje poslovnega prostora: ob zaprtju poslovnega prostora vpišemo Z.

- Zadeva: ​
Vpišejo se morebitne druge oznake, ki podrobneje pojasnjujejo zapise v zvezi z vsebino podatkov o poslovnem prostoru. Vpis opisa je obvezen, predlaga se vpis naziva poslovnega prostora.

DAVČNE_BLAGAJNE_PP1.JPG

Primer vnosa premičnega poslovnega prostora:

- Tip: v primeru premičnega poslovnega prostora označimo tip z 1. V ta namen se določena polja zaprejo, prav tako je oblika xml prijave drugačna.
 
- Vrsta poslovnega prostora:

A : Premičen objekt (npr. prevozno sredstvo, premična stojnica)
B :
objekt na stalni lokaciji (npr. stojnica na tržnici, kiosk)
C :
posamezna elektronska naprava za izdajo računov ali vezana knjiga računov v primerih, ko zavezanec ne uporablja drugega poslovnega prostora


DAVČNE_BLAGAJNE_PP3.JPG

Po izvedenem vnosu podatkov za poslovni prostor opravimo registracijo:

DAVČNE_BLAGAJNE_PP4.JPG

Za posamezen poslovni prostor določimo blagajnike.


Po izvedeni registracijo poslovnega prostora definiramo blagajnike za posamezno blagajno.

DAVČNE_BLAGAJNE_GF7.JPG



Splošno o davčnih blagajnah


Izstavitev gotovinskih računov


TehnicnaDokumentacijaVer1.3.pdfTehnicnaDokumentacijaVer1.3.pdf

 

Davcne_blagajne_-_postopki_potrjevanja.pdfDavcne_blagajne_-_postopki_potrjevanja.pdf


Piprava blagajniškega prejemka davčne blagajne

Nastavitve s strani MIT-a:

Za en poslovni prostor je ena blagajna brezplačna. Vsaka dodatna blagajna na tem poslovnem prostoru se zaračuna. 
Poslovnega prostora za vezano knjigo ni treba vnašati, odpre se samo ločena blagajna, ki se veže na isti poslovni prostor.​ 

- sistemska nastavitev XSRV_BAZA (VSI, nivo 3): vpisati je potrebno ime strežnika\baze.  Dokler je sistemska prazna, se podatki prenašajo v testno okolje
DURS-a. Primer vpisa: MIT7\TEST_903 (strežnik\ime baze).

- sistemska nastavitev XSTEVDOK (FA in MBK, nivo 4):se doda še številčenje po blagajni:
NA VSEH TIPIH RAČUNOV MORA BITI NA KONCU DODANA ŠE "BLAGAJNA", ne samo na FA in DF!!!!

Primer nastavitev za naročnika:
lparameters toParam,toStevDok
  with toStevDok
    * --- spisek dokumentov s polji po katerih se jim dodeljuje števec
    .AddProperty("XSTEV_TE","ENOTA,LETO")
    .AddProperty("XSTEV_PZ","ENOTA,LETO")
    .AddProperty("XSTEV_IZ","ENOTA,LETO")
    .AddProperty("XSTEV_PN","TIP_DOK2,ENOTA,LETO")    
    .AddProperty("XSTEV_PR","ENOTA,LETO")
    .AddProperty("XSTEV_DO","TIP_DOK2#TIP_DOK2 in ('DO';'DF';'FA';'AV';'EV';'ZB'),ENOTA,LETO,BLAGAJNA")
    .AddProperty("XSTEV_DF","TIP_DOK2#TIP_DOK2 in ('DO';'DF';'FA';'AV';'EV';'ZB'),ENOTA,LETO,BLAGAJNA")
    .AddProperty("XSTEV_FA","TIP_DOK2#TIP_DOK2 in ('DO';'DF';'FA';'AV';'EV';'ZB'),ENOTA,LETO,BLAGAJNA")
    .AddProperty("XSTEV_AV","TIP_DOK2#TIP_DOK2 in ('DO';'DF';'FA';'AV';'EV';'ZB'),ENOTA,LETO,BLAGAJNA")
    .AddProperty("XSTEV_EV","TIP_DOK2#TIP_DOK2 in ('DO';'DF';'FA';'AV';'EV';'ZB'),ENOTA,LETO,BLAGAJNA")
    .AddProperty("XSTEV_ZB","TIP_DOK2#TIP_DOK2 in ('DO';'DF';'FA';'AV';'EV';'ZB'),ENOTA,LETO,BLAGAJNA")
    .AddProperty("XSTEV_DR","TIP_DOK2#TIP_DOK2 in ('DO';'DF';'FA';'AV';'EV';'ZB'),ENOTA,LETO,BLAGAJNA")
 endwith
return .T.

Številka računa je sestavljena iz: šifre poslovnega prostora + blagajna + števec

GF_stevec_1.JPG



- sistemska nastavitev XFAGL_VV in XFAGL_VK (FA in MBK):
a)
v polje KOMERC vpišemo valid .VA_KOMERC (pokaže samo blagajnike)
b) v polje SIF_NAR vpišemo valid VA_SIFNAR (kontrola na status naročnika)
c) v polje NACPL vpišemo valid 
VA_TRANSAK('2';.T.) ​(način plačila na vnosu glave računa)

Če želimo, da se v glavi računa ponudi v polju Način plačila ponudi pomoč samo na tiste transakcije (način plačil), ki imajo v polju Prejemek=D, potem vpišemo:
polje NACPL = VA_TRANSAK('2';.F.;;;.T.)                         ​

- sistemska nastavitev XDAVCNABL (VSI, nivo 4): vklop uporabe davčne blagajne = 1


- sistemska nastavitev XDAVBL_ST (Vsi - Mit) : M;0,W;1,0;1,P;2
Število M-blagajn za vmesnik, W-web, R-redni davčni račun, P-poslovnih prostorov)

- XDAVCNABLV (Vsi - Mit): ali podjetje uporablja vmesnik ali ne

- paket KAD: sistemska nastavitev XNIZ_PRO - Polja za prenos v ostale pakete: dodati polje DAV_ST. Nastavitev je lahko že na uporabniškem nivoju, obvezno preveriti in po potrebi vpisati pri njih na uporabniški nivo!!!

- paket VSI: sistemska spremenljivka XDELP1 - Delavci - spisek polj (osebni podatki) dodati polje DAV_ST (valid .va_dav_st()).           

- šifrant Delavcev XDELP0: obvezno mora biti odprto polje IME in PRIIMEK1 (valid pri obeh: .Ni_prazen ) zaradi izpisa naziva blagajnika. 

- v sistemsko spremenljivko XREPORT dodati osnovni izpis MBKDGF000S za A4 format 
ali MBKDGF100S za trak 3,14x11 in, nastavitev velja za paket FA in za MBK.

- nov meni Gotovinske fakture (FA,MBK,Fakture)

- nov meni Poslovni prostori (FA, šifrant)

V mapi exe morajo obvezno biti po nadgradnji naslednje datoteke:
- DavcneBlagajne.bat
- DavcneBlagajne.dll
- RegAsm.exe

- Paket VSI: nastaviti spremenljivko XSIFRK_MP- maloprodajni kupec: predhodno odpremo šifro partnerja, šifro zapišemo v nastavitev. Za to šifro partnerja odpremo prodajno pogodbo-cenik. 

- Če naročnik želi vpisati ime in priimek osebe, ki je prodano blago prevzel, se lahko v glavi računa odpre polje OPIS (brez valida).

 Pogodbe-ceniki (glava)

1. PROJEKT - JE_SQL('VSI_PROJEKTI';'PROJEKT';'NAZIV') 
2. TIP_DOK - VA_TIP_DOK

Pogodbe-ceniki (pozicije)​

1. SIFSKL - JE_SQL("VSI_LOKACIJE";;;;.T.)            

- dodatna opcija za priklop PrikazovalnikaXMP_DISP - Možnost vklopa/izklopa prikazovalnika (maloprodaj)​                                                                                                                                                                                  

 V primeru, da naročnik želi spremljati maloprodajne cene, je potrebno urediti sledeče: 
1. Vzpostavitev delovanja maloprodajnega vmesnika in WEB blagajne po maloprodajnih cenah (sistemska XMP_VRCENE​, VSI, nivo 4) na vrednost 1 
2. V šifrantu Pogodbe-ceniki je potrebno na poziciji odpreti polje MPC (MP cena). V to polje vnese ceno artikla z DDV.​

 Več na: Maloprodajne cene in preračunana davčna stopnja ​​ 

LOKACIJA:
V primeru, da ima naročnik skladišče definirano na poziciji prodajne pogodbe, sta na voljo dva valida (za polje SIFSKL):

JE_SQL("VSI_LOKACIJE";;;;.T.): osnovni valid, pri katerem vnos lokacije ni obvezen
.VA_SIFSKL_STEK: valid, ki deluje tako, da zahteva vnos lokacije pri dodajanju novega artikla na pogodbo, če je partner na pogodbi “maloprodajni partner” (vpisana šifra v spremenljivko XSIFRK_MP).
Za druge partnerje vnosa lokacije ne zahteva. 

 

 

DAVČNE_BLAGAJNE_PP5b.JPG

DAVČNE_BLAGAJNE_PP5c.JPG