Kadrovska evidenca: Sistemske nastavitve
Sistemske nastavitve omogočajo nastavitev delovanja programa. Le ta je v zakonodajnem smislu za vse enak, vendar ima vsako podjetje svoje specifike, ki jih uravnavamo prav z sistemskimi nastavitvami.
V kadrovski evidenci ločimo sistemske nastavitve za
- nastavitev polj
- izbira izpisov
- prednastavitve
- povezave z ostalimi paketi
Nastavitve polj
Z nastavitvami polj določamo katere podatke bomo vodili v kadrovski evidenci. Nastavitev je obvezno uporabniška, saj mora uporabnik za podatke, ki jih bo vodil v kadrovski evidenci, po Zakonu o varstvu osebnih podatkov izdelati katalog podatkov in ga posredovati Informacijskemu pooblaščencu. V kadrovski evidenci tvorimo katalog Evidence zaposlenih.
Poleg privzetih podatkov, ki so nujni za delovanje programa (šifra delavca, naziv osebe, priimek in ime ter status) so obvezni podatki tudi podatki, ki jih moramo navesti na prijavah in odjavah delavcev.
Sistemske nastavitve, ki so namenjene urejanju šifranta delavcev so:
XDELGRP, XDELGRH |
Delavci - seznam sklopov podatkov za delavce |
XH_OSN, XP_OSN, XV_OSN |
Osnovni podatki |
XH_PLA, XP_PLA, XV_PLA |
Podatki za plače |
XH_IZO, XP_IZO, XV_IZO |
Izobrazba |
XH_DRU, XP_DRU, XV_DRU |
Družinski člani |
XH_OSP, XP_OSP, XV_OSP |
Osebni dokumenti |
XH_ZAD, XP_ZAD, XV_ZAD |
Prejšnja zaposlitev |
XH_POS, XP_POS, XV_POS |
Posebni podatki |
XH_OST, XP_OST, XV_OST |
Ostali podatki |
XH_SK1, XP_SK1, XV_SK1 |
Dodatna skupina 1 |
XH_SK2, XP_SK2, XV_SK2 |
Dodatna skupina 2 |
XH_SK3, XP_SK3, XV_SK3 |
Dodatna skupina 3 |
Sistemske so navedene po tri oz. v prvem primeru dve skupaj, ker jih tudi urejamo istočasno preko enega vnosnega okna (Slika 1).
S prvo sistemsko nastavitvijo določimo sklope podatkov, ki jih vidimo ob vstopu v šifrant delavcev. Po privzeti vrednosti so dodani vsi sklopi razen 3 dodatne skupine. V primeru potrebe po dodatni skupini podatkov, morajo biti v sistemski XDELGRP navedeni vsi trije sklopi. Po potrebi preimenujemo samo en sklop. Sklopi podatkov se pri vstopu v šifrant delavcev prikažejo samo, če obstaja vsaj en podatek.
Ostale sistemske nastavitve so namenjene določanju polj ter kontrol na polju.
Nastavitev sistemske
Ob prvi nastavitvi sistemske bo le ta prazna. Ker so privzete vrednosti vedno predvidene jih kopiramo iz privzetih nastavitev. Izberemo 'Preberi privzete nastavitve' in kliknemo na tipko Osveži. Zdaj izberemo 'Preberi uporabnikove nastavitve' in shranimo. Na ta način smo prevzete nastavitve vpisali v uporabniške.
Od prve nastavitve dalje tako nastavljamo uporabniško vrednost.
V prva kolona je prazna, kar pomeni, da bomo v šifrantu videli naslov polja, kot ga je predvidel MIT. Naslov polja lahko poljubno spremenimo, vendar ne smemo uporabljati vejice.
V drugo kolono navedemo polje naziv polja (v seznamu polj so navedeni z velikimi tiskanimi črkami) in s tem določimo samo polje.
V tretjo kolono zapišemo t.i. 'valide' ali kontrole.
Polje ne sme biti navedeno v več kot enem sklopu podatkov.
Slika 1 - prikaz sistemske nastavitve za polja v sklopu za plače v kadrovski evidenci