Saldakonti: Opomini in arhiviranje
Označene opomine lahko arhiviramo in s tem vodimo evidenco posredovanih opominov za poslovnega partnerja.
Če želimo strošek opomina knjižiti med terjatve do partnerjev v Saldakontih, to storimo ob arhiviranju opominov . Opcija se vklopi po dogovoru z naročnikom s sistemsko nastavitvijo XSTR_OPOM - Vpis stroškov opomina ob arhiviranju.
1. Arhiviranje in pregled arhiva (primer, kjer opcija za vpis stroškov ni aktivna):
Po potrditvi opcije desnega menija Arhiviranje program vse opomine na pregledu, ki so označeni, zapiše v arhiv. Od tega trenutka dalje lahko te opomine pregledujemo v meniju Pregled arhiva.
Dokumenti na arhiviranih opominih dobijo status.
Dodatna opcija, ki omogoča shranitev pdf izpisanega opomina v arhiv opominov. Opcija ni vključena v osnovni nastavitvi saldakontov. Pdf se izdela v primeru predhodnega arhiviranja opomina. Opcija se odpre s sistemsko nastavitvijo XPDF_OPOM - v primeru, da je nastavitev na .T. - se ob izpisu opomina shrani PDF v tabelo SAK_OPOMIN_GL pod pogojem, da je bilo izvedeno arhiviranje pred izpisom.
Dodano je tudi opozorilo, če arhiviranje ni bilo izvedeno, da gre za izpis opomina brez arhiviranja. Na pregledu 'Opomni iz arhiva' je dodana ikona za izpis opomina PDF priponke. To je aktivno v primeru vključene opcije.
Slika 1 - Standardna opcija za arhiviranje opominov
Slika 2 - Meni za pregled arhiviranih opominov ter izbor pogojev za pregled
Izborni pogoji so naslednji:
Partner: šifra partnerja;
Od datuma: _____ Do datuma:______: datum veljave dokumentov
Izbor opomina:
- Št. opomina: izbor po številki opomina. V primeru izbora konkretne šifre partnerja program ponudi na številko Hitro pomoč, drugače ne. Na predogledu pripravi program samo konkreten opomin.
- Vsi opomini:
vsi opomini (glede na izbrano šifro partnerja ali * ter obdobje.
- Zadnji arhivirani opomini:
- Zaporedna številka:
Na podlagi pripravljenih omejitev na izboru program pripravi podatke na predogled:
Slika 3 - Pregled arhiviranih opominov in opcije desnega menija
Na pregledu pripravljenih opominov imamo dva posebna polja:
- Število zapisov: pomeni, koliko dokumentov je zajetih v posameznem opominu.
- Število obv.: pomeni kolikokrat je bil dokument že dan na opomine.
2. Arhiviranje in priprava knjižb za stroške opomina (primer, kjer je opcija za vpis stroškov aktivna):
Na desni klik izberemo opcijo za Arhiviranje in prikaže se pogovorno okno za vpis konta, protikonta in ostali parametrov, ki jih potrebujemo za avtomatsko pripravo knjižb zneska stroška.
Slika 5 - Opcija za arhiviranje in kreiranje knjižb stroškov opominov
Str. mesto:
stroškovno mesto (opcija);
Konto:
konti nove knjižbe;
Protikonto: pro
konto nove knjižbe za pripravo temeljnice Glavne knjige;
Enota: organizacijska enota (opcija);
Str. mesto:
stroškovno mesto (opcija);
Projekt: šifra projekta (opcija)
Datum veljave: bilančni datum nove knjižbe
Valuta: datum valute nove knjižbe za strošek
Dokument: katera številka dokumenta naj se vpiše na novo knjižbo oz. se vpiše na knjižbo številka opomina
Opis: poljuben opis za novo knjižbo
Stroški opomina: stroški opomina, ki se prištejejo skupnemu znesku opomina
V primeru potrditve opcije Prekliči se izvede samo arhiviranje, knjižba se ne kreira.
V primeru potrditve opcije V redu se knjižba za strošek opomina kreira.
Slika 6 - Priprava knjižbe za strošek opomina in vpis knjižbe na Kartico partnerja