Priročnik eRačun.pdf
Ponovna priprava XML:
V primeru, da želimo izpisati ali ponovno kreirati XML datoteko, lahko to naredimo tudi na knjiženih dokumentih. Novo XML datoteko naredimo tudi v primeru spremembe podatkov na partnerju, ko moramo narediti novo datoteko s spremenjenimi podatki.
Pogoj, da se podatki v XML datoteki prepišejo z novimi je odprto davčno obdobje in nezaključen mesec.
V nasprotnem primeru program javi obvestilo, da nove datoteke XML ni kreiral.
Kontrola se izvaja na Datum veljave računa in zaključenim davčnim obdobjem.
OVOJNICA
Pošiljanje eRačunov po mailu in uvoz računov v Zajem prejetih računov: zakaj program ne uvozi priloge pdf? Kako prepoznamo xml ovojnico iz prilog, ki jih dobimo po mailu?
Ime za ovojnico ni predpisano. Komunikacija in prepoznavanje kaj je eračun in kaj ovojnica je v samih xml tagih iz prvih par vrstic xml datoteke.
Bančni programi ob uvozu podatkov sicer ponudino možnost uvoza z ali brez ovojnice (jo kreirajo same) vendar v tem slednjem primeru ni prilog pdf, ta kreirana ovojnica
je nadalje samo osnova za pripravo plačilnega naloga. Prilogo je v tem primeru potrebno dodati ročno (primer iz Halcom-a če potrdimo eračun brez ovojnice, v tem primeru PDF računa ne uvozi, samo XML).
Eslog nima nobene veze z uvozom podatkov. Razlika med 1.5 in 1.6 je samo na samem eračunu (xml), 1.6 ima določene dodatne podatke, ki jih 1.5 nima.
Gre za to, da vse banke zahtevajo za svoje programe ovojnico, saj iz nje razberejo katere priloge ima posamezen račun. Če ovojnice ni, program ne more vedeti, kateri dokumenti pašejo skupaj, teh zapisov o prilogah samo xml račun ne nosi.
Predlagamo, da se s poslovnim partnerjem, ki vam pošilja račune po mailu, dogovorite, da vam zraven pošlje še ovojnico.
Torej če ni ovojnice naš ZAJ ob uvozu ne ve katere dokumente pripeti na en prejeti račun., Za naprej smo se sicer že zmenili, da bomo u Priponke potegnili vsak eRačun xml, še vedno pa bo v primeru, ko ni ovojnice, potrebno vse ostale priloge priložiti ročno.
OVOJNICA
RAČUN
Zakonska podlaga se nahaja v »Pravilnik o standardih in pogojih izmenjave elektronskih računov prek enotne vstopne in izstopne točke ( Uradni list RS, št. 9/11 in 109/12)«
Kako po 1.1.2015
Obvestilo vsem proračunskim uporabnikom 23.1.2015
Obvestilo vsem PU.tif
Kaj morata storiti izdajatelj in prejemnik pred izmenjavo e-dokumentov?
Izdajatelj pred izdajo e-dokumentov sklene dogovor z banko, kjer ima odprt transakcijski račun, da se želi vključiti v izmenjavo e-dokumentov.
Prejemnik se mora na prejem obvezno pripraviti pri izdajatelju eRačuna. To lahko stori z e-prijavo, ki jo omogoča sistem eRačuni ali na kak drug način, ki ga določa posamezen izdajatelj. Ali prejemnik pred prejemom e-dokumentov sklene dogovor tudi z banko, kjer ima odprt transakcijski račun, je odvisno od pogojev posamezne banke.
Primer dogovora: Izjava izdajatelja e-računov.pdf
V zvezi z ID referenco , iz navodila raznih bank izhaja, da v IT sistemu, šifrantu partnerjev, izdajatelj računa potrebuje ( formira) podatek ID Referenca Prejemnika, ki ga sporoči prejemniku ali objavi na svoji web strani.
Izdajatelj in prejemnik se med seboj prepoznavata po tej referenci. Gre za unikatno številko, za katero predlagamo, da navedete svojo davčno številko plus neko dodatno oznako.
Kako poteka izmenjava dokumentov?
Banka na podlagi izjave izdajatelja le-tega vključi v javno objavljen Register izdajateljev. Po objavi v Registru izdajateljev le-ta lahko prične z izdajo e-dokumentov.
Prejemnik po oddaji e-prijave na prejem eRačunov lahko prične prejemati e-dokumente.
Izdajatelj lahko, ni a obvezno, pošlje prejemniku e-povratnico na prejeto e-prijavo/e-odjavo o prejemanju računov.