Saldakonti - Knjiženje
Prenešene postavke iz pomožnih knjig lahko uporabnik najprej pregleda, izpiše in določena polja tudi popravi.
Šele nato izvede knjiženje postavk.
Knjiženje izvedemo s potrditvijo opcije v desnem kliku miške.
Slika 1 - Desni meni in opcija za knjiženje
Knjiženje lahko izvedemo za:
- Zapis - knjižimo samo knjižbo na kateri stojimo
- Dokumenta - knjižimo po številki dokumenta, vse knjižbe z enako številko dokumenta
- Vseh zapisov dokumentov- knjižimo vse dokumente na pregledu
Poleg navedenega izbora lahko podatke za knjiženje omejimo še s posebnima izboroma:
- Zavihek KNJIŽENJE:
Definiramo lahko omejitvene pogoje, na primer Enota, Partner, Konto, Simbol, ali pa knjiženje omejimo na konkretno obdobje datuma veljave pripravljenih neknjiženih dokumentov.
Slika 2 - Dodatna omejitev knjiženja
- Zavihek IZBOR DOKUMENTOV:
Program označi vse dokumente, ki ustrezajo naboru na prejšnjem zavihku. Posamezne dokumente pa dodatno označimo ali odznačimo za knjiženje.
Slika 2 - Dodatni izbor dokumentov
Po potrditvi knjiženja se vneseni oz. prenešeni dokumenti dokončno vpišejo na kartice.
Brisanje in popravljanje ni več možno.
Pred knjiženjem se preveri pravilnost vnesenih dokumentov. Po knjiženju se izpiše sporočilo, da so bile knjižene vse postavke ali da se določeno število postavk ni knjižilo. Postavke, ki se niso knjižile, moramo ustrezno popraviti in ponoviti knjižiti.
V kolikor bo program med knjiženjem zaznal, da je določena vknjižba nesmiselna (nepravilna), je ne bo knjižil.
Vsaka knjižena postavka dobi naslednjo prosto zaporedno številko.
Po končanem knjiženju se na zaslonu pojavi sporočilo:
Slika 3 - Knjiženje dokumentov in obvestilo
Če so podatki nesmiselni oziroma nepravilni, se pojavi sporočilo: 'Število ne knjiženih postavk: X', zraven pa se izpiše tudi številka dokumenta in vrsta napake.
Če napake ne moremo odpraviti, postavko pobrišemo in ponovno vnesemo.